thomasva.reismee.nl

1e week Gastgezin / Silver City

Zaterdag na een lange dag van binnenlandse vluchten kwam ik aan in Tucson. Hier werd ik hartelijk ontvangen door mijn “host” ouders en een familie die bevriend zijn met hen. Om mij gelijk te laten wennen aan het Amerikaanse leven gingen we gelijk een goede steak in een vande beste restaurants in town eten. Tijdens de ongeveer 3 uurlange rit naar mijn woonplaats voor het komende jaar was ik na 5 minuten natuurlijk al in slaap gevallen..

De eerste paar dagen in mijn nieuwe familie in Silver City gingen snel voorbij. Mijn hostmom houdt ook erg van tennis dus de eerste week stonden we bijna elke dag wel een paar uur op de tennisbaan. Behalve sporten in de vrije tijd is sport voor Amerikanen meestal gebonden aan school. Begin van de week ontmoette ik dan ook al de coach van het tennisteam van mijn toekomstige highschool, ik werd gelijk uitgenodigd voor de eerste training op maandag. Mijn hostdad is erg goed in golfen, dit heb ik natuurlijk ook al geprobeerd!

Voor mijn hostfamily is het leuk om te zien dat ik als Europeaan hier in Amerika compleet andere dingen raar of apart vind dan dat zij dat vinden. De kleinste jongens van 15 rijden hier al in de meest grote pick-up trucks, frisdrankmaat medium is al groter dan een large in EU en regen is hier iets waar ze naar uitkijken terwijl dat bij ons in Nederland ons neus uitkomt.

Het is erg leuk om te zien dat bijna iedereen heel enthousiast en geïnteresseerd is. De meeste mensen zijn bereid om te helpen met alles, iedereen zegt elkaar vrolijk gedag en als ze horen dat je uit Europa komt worden ze zo enthousiast dat je bijna niet meer van ze af komt ;)

De natuur is hier veel groter en meer uitgestrekt dan in Nederland. Het is hier wel wat minder groen, maar dat maakt de natuur niet minder mooi! De afstanden zijn niet te vergelijken met de afstanden in Nederland, 3 uur rijden hier stelt niks voor en dit doen ze gerust voor een bezoekje aan de stad, als je deze afstand in Nederland rijdt ben je op bijna alle mogelijke manieren uit het land.

Inmiddels ben ik al aardig gewend geraakt aan het nieuwe leven hier en ik kijk er zeker niet tegen op om hier een jaartje te blijven. Ik heb al een paar jongens van mijn leeftijd leren kennen door het tennisteam. In het zelfde dorp is ook een Duitse exchange studente van mijn leeftijd met een hostsister. Zij zijn ook erg aardig en het is leuk om met hen om te gaan.

In mijn volgende Blog zal ik wat schrijven over mijn eerste highschool dagen en leuke dingen die ik verder heb mee gemaakt. Als je specifiek benieuwt ben hoe iets is of waar ik over kan vertellen kan je dat ook in de reactie zetten.

Reacties

Reacties

Addie

Hoi Thomas, wat leuk om je verhalen te lezen. Je bent lekker sportief bezig begrijp ik. Tennis, golf, hiking. Fijn dat je een goede start hebt! En dat je in zo'n korte tijd al zoveel ervaringen hebt opgedaan. Ik ben benieuwd naar je verhaal over school en natuurlijk ook naar de komende nieuwe indrukken van het Amerikaanse leven. Liefs van tante Addie.

Mama

Lieve thomas, leuk je ervaringen te lezen! Ben benieuwd naar je schoolervaringen! Ook naar je dagelijkse dingen zoals eten, vrije tijd etc. Liefs, mama

Opa Jan

Hi Thomas, wij zitten momenteel op een cruiseschip op de Noordzee richting Rotterdam. Leuk te lezen wat je allemaal al hebt meegemaakt. Fijn dat je host ouders ook in sportief zij dat geeft gelijk al een stuk herkenning. Goed oefenen met tennis en golf, cheerleading komt vanzelf.
Gr. van oma en opa

Martine

Hi Thomas,

Wat ontzettend leuk om je ervaringen in je blogs te lezen!
Is het erg warm daar? En neem je brood mee naar school?
Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal!
Liefs, Martine en co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!