thomasva.reismee.nl

Halloween, Hunting and Homecoming

Inmiddels weg van huis voor meer dan 100 dagen. Zoveel gedaan, en ik ben nog niet eens op de helft. Onvergetelijke dingen gedaan, zoveel vrienden gemaakt en het kan alleen nog maar beter worden.

Allereerst sorry voor het niet schrijven voor zo lang. Het was mijn bedoeling om eerder te schrijven, maar door drukke schema’s, leuke dingen en gebrek aan motivatie is het een beetje uitgesteld. Hopelijk blijft het zo wel extra leuk om mijn blog te lezen. Schrijven over meer dan een maand, dus even goed terug denken en de foto camera erbij pakken om te herinneren wat ik allemaal heb gedaan.

Einde van October kwam in zicht, en dat betekent natuurlijk: Halloween. In Nederland heb ik nog nooit iets aan Halloween gedaan, en voelde ik me ook nooit echt geroepen om er iets mee te doen. Maar hier kom je daar niet onder uit. Sommige mensen in Nederland hebben bij Halloween snel het idee van slechte geesten en enge dingen. Scary is natuurlijk wel een deel van Halloween, maar iedereen, gelovig of niet doet gezellig mee met Halloween. Kostuums kunnen grappig, eng of mooi zijn. Op vrijdag 30 oktober, besloten ik en Kaleb samen verkleed naar school te gaan. Ik was een beetje zenuwachtig om het te doen maar na 5 minuten rond lopen in ons geweldige kostuum, maakte het ons niks meer uit en was iedereen jaloers op onze geweldige kostuums. We waren namelijk verkleed als cactussen! Verwarde gezichten en vele verkeerde gokken was het grappigste. S ’avonds zijn we met een groep vrienden naar een paar Haunted Houses geweest. De dag hierna, 31 oktober, was het echt Halloween. Nieuwe dag, nieuw kostuum, nieuwe activiteiten. Met een groep hadden we een Halloween ‘party’ bij iemand thuis. Iedereen kwam verkleed en we gingen pompoenen bewerken (een echte Halloween traditie, zie het resultaat in de fotogalerij), vervolgens met iedereen eten, en daarna het echte werk: Trick or Treating. Eigenlijk meer een ding wat de jongere kinderen doen, maar wij konden het toch niet laten om een paar huizen af te gaan om wat snoep te verzamelen. Waarschijnlijk mijn enige echte Halloween, maar het was er een om niet te vergeten!

Een ander erg populair ding, vooral aan deze kant vaan Amerika, is jagen. Iets waar ik totaal niet aan gewend was. Maar wat ik ook heb mogen meemaken. Er zijn een hoop verschillende seizoenen voor verschillende dieren, met verschillende wapens. Voorbeelden zijn: hert, elk, konijn en nog veel meer. En dan als wapen: jachtgeweer, pijl en boog, speciaal geweer met 1 kogel, etc. Jagen is heel streng en het is alleen mogelijk met een speciale vergunning per persoon voor elk nieuw jachtseizoen. En het is dus niet zomaar mogelijk om zomaar te kunnen schieten wat je wil. Een vriend van mij, Stephen, nam mij mee met zijn jacht voor hert. Het is vooral een hoop lopen en zoeken voor het juiste hert en in de truck rondrijden. Na dit twee dagen gedaan te hebben hadden we nog steeds geen hert.. De derde dag kon ik helaas niet mee, en in de laatste 30 minuten had Stephen toch zijn hert! Iedereen die jaagt haalt terplekke de ingewanden eruit en neemt het hert mee om vervolgens te eten of soms zelfs op te hangen aan de muur.

Voor soccer hadden we afgelopen maand een zogenaamde banquit om het seizoen af te sluiten. Hier wordt iedereen bedankt en hebben we een gezamenlijk dinner met het hele team en de families. Ook speciaal voor alle seniors, de mensen die dit jaar slagen, is er een bedankje. En omdat ik volgend jaar ook niet terug kom was dit ook voor mij. Het was een erg leuke avond! En het was bijzonder om te zien hoe snel je een leuke band op kan bouwen met een team, in een sport waar ik eigenlijk helemaal niet goed in ben.

(banquit met de jongens van soccer)

Homecoming is een High school week, het is oorspronkelijk omdat dit de laatste Football game thuis is. De hele week is speciaal in thema en iedereen is klaar voor de laatste homegame on Friday! Op donderdag hadden we een grote bonfire waarin we nep mascottes van de tegenstanders verbranden. En vrijdag was de echte game. Helaas verloren we, sinds jaren in een rij gewonnen te hebben, van onze grootste concurrenten. Het (op de game na) belangrijkste van homecoming is de dance op de zaterdag na de game. Het is een soort van groot schoolfeest, maar dan anders en Amerikaans. De meeste mensen kleden zich netjes en het is de bedoeling om met een date te gaan. Uiteten en alles hoort daar bij. Ik en mijn date gingen van te voren eten bij een vriend van mij, dus wij hadden een soort van dubbeldate. Het feest was anders dan wat ik gewend ben, maar dat maakte het zeker niet minder leuk, het was een geslaagde homecoming!

Laatst heb ik mijn eerste College basketball wedstrijd gezien. Dit was gelijk de meest ongelovelijke wedstrijd ooit. De stand eindigde 4x gelijk, dus 4 keer een verlenging. Met een hoop punten precies tegelijk met de zoomer, en uiteindelijk verloren met 1 punt verschil.

Vorige week is hier een beetje sneeuw gevallen, en dat betekent dat de skiresorts in de omgeving gaan openen. Dus hopelijk sta ik binnenkort ook in de verenigde staten op een snowboard!

Natuurlijk heb ik niet alles verteld van mijn afgelopen maand, maar dit is wel een goede indruk van de Amerikaanse hoogtepunten!

Bedankt voor het lezen, en groetjes van jullie “Amerikaanse vriend”!

Reacties

Reacties

MarlĂȘn

Wat een mooie belevenissen allemaal!
Veel (snowboard)plezier nog Thomas!!!
Groetjes!

Martine

Wat een leuke dingen heb je meegemaakt!
En nu maar duimen dat er snel veel sneeuw valt.
Geniet ervan!
Lieve groet van ons allemaal

Opa Jan

Ha Thomas, nog gefeliciteerd met je broer Julian.
Zondag waren we op het feestje en toen hoorde ik al van
snowboard plannen. Leuk man, doe wel voorzichtig met al
die opwindende acties zoals jagen en snowboard. Deze week Thanksgiving, de kalkoen is al geschoten denk ik.
Groet en have fun, opa.

Oma Bep,

Ha lieve Thomas, Fijn om te horen en te lezen dat het goed gaat met je. Dat is belangrijk. Je beleeft veel, en sport ook veel. En hoe is het op school, ook goed? Met een geweer op hertenjacht moet je maar niet te veel doen, laat die beesjes maar lopen. Jullie cactuspakken zien er cool uitzeg, zeker zelf gemaakt? Jullie hebben wel gelachen. De foto,Stijn ook leuk.Hier gaat het weer ook kouder worden, maar ook veel regen. En binnenkort zien we Sinterklaas . Thomas veel liefs van mij en van opa en tot schrijfs !

Sint-Nicolaas

Beste Thomas,

Sint kwam ook dit jaar weer bij je huis,
Maar vond je daar niet thuis.
Van Piet begrijp ik dat je verblijft in New-Mexico,
En daar is het helemaal okido!
Een lieve gastfamilie en vrienden bij de vleet,
Veel activiteiten en lekker heet.
Maar zelfs ook sneeuw en op jacht,
Wie had dat ooit gedacht!
En ook in Amerika worden er schoenen gezet.
Dat zag Sinterklaas op de iPad.
Fijn dat jij mijn traditie in ere houdt daar,
Dat vind ik een mooi gebaar.
Ik vertrek nu weer naar mijn Spanish house,
De groeten deze maand aan collega Santa Claus.
Ook de komende maanden veel succes en plezier,
En in december 2016 zie ik je weer hier.

Een hartelijke groet van Sint-Nicolaas.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!