thomasva.reismee.nl

Amerikaanse verjaardag en meer

In no-time zijn er al weer bijna 3 weken voorbij. Tijd om maar weer eens over mijn “gewone” leventje te schrijven. Inmiddels is school en voetbal gewoon doorgegaan, een weekendje weg naar Tucson, mijn 18e verjaardag en nu is het fall break of wel, herfstvakantie.

Met voetbal hebben we onze eerste wedstrijd gewonnen, blijkbaar bracht ik goed geluk want dit was mijn eerste wedstrijd voor het varsity team (het hoofd team, waar het om draait, met beste spelers in). Echter is het met die wedstrijd bij onze enige winst van het seizoen gebleven. Afgelopen dinsdag hadden we onze laatste wedstrijd van het seizoen. Dit was ook een soort senior dag om alle seniors (mensen die dit jaar slagen in highschool) van het team te bedanken en wat extra aandacht te geven. Omdat ik volgend jaar ook niet meer in deze school ben hoorde ik hier ook bij. Het was erg leuk en voor de meeste ouders een big thing, omdat het de laatste keer is dat hun kind voor highschool voetbalt.

Voor het aankomende sportseizoen wil ik graag basketbal doen! Het lijkt me leuk om met een ander team overal heen te gaan en meer mensen te leren kennen. Om deel van het team te worden moet je zogenaamde ‘try outs’ doen. Het team schijnt al erg goed te zijn, dus ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben om bij het team te komen. Als ik het team niet maak hoop ik een van de ‘managers’ van het team te worden, zodat ik wel deel ben van het team maar niet echt speel.

Bijna twee weken geleden ben ik met mijn ‘host mom’ en een vriend een lang weekend naar Tucson gegaan. We hadden hier een klein tennis toernooitje, zijn naar de film geweest, en deden leuke dingen zoals quad rijden. We konden in het huis van vrienden van mijn hostfamily slapen, dus dat was ideaal!

Afgelopen maandag 19 oktober was het mijn 18e verjaardag! In Nederland heeft dat een soort van andere betekenis dan in the USA, dus ook mijn verjaardagsfeest is anders dan in Nederland. Eerst wilde ik niet echt iets doen voor mijn verjaardag, maar mijn hostfamily overtuigde me om toch wel vrienden uit te nodigen voor een feestje. Zo heb ik wat leuks op de planning, en is de kans groot dat ze mij de volgende keer ook uitnodigen. Dus ja, we gingen bowlen! Haha, ik moest er eerst ook om lachen omdat we dat in Nederland doen voor onze 10 verjaardag, maarja het was geslaagd. Na het bowlen kwam iedereen naar ons huis waar we taart aten, praten en poker speelde. Het was dus zeker een geslaagde verjaardag en ik ben blij dat ik toch iets heb gedaan.

Rond mijn verjaardag was wel een van de weinige keren dat ik het eventjes wat moeilijker had. Wat leuke kaartjes, en alle felicitaties vanuit Nederland zorgde ervoor dat ik eventjes moest slikken, maar het gaf achteraf zeker een goed gevoel! (:

Als ik de mensen van mijn leeftijd hier vertel dat wij overal heen gaan op de fiets komen ze bijna niet meer bij van het lachen, maar ze vinden het toch ook wel cool. Voor ons is dat het tegenovergestelde, voor mij is het zo cool dat iedereen hier zijn eigen auto heeft, en zonder problemen lekker rond rijd. Dat is natuurlijk ook vanwege de afstanden, als ik hier alles op de fiets zou moeten doen, zou ik een volledige dagtaak aan fietsen hebben. Voor school pikt een vriend me elke dag op, en voor training na school krijg ik ook altijd een wel een ride. Voor lunch eten elke wordt wel redelijk duur, maar dat is waar Amerikanen hun geld aan uitgeven. Ik moet wel zeggen dat ik al een beetje gek van fastfood begin te worden. SHS colts, wat we op onze borst verfde in mijn vorige fotoalbum, staat voor: Silver High School colts! Dat is hoe onze high school wordt genoemd, je kunt het vergelijken met dat in High school musical alles om de wildcats draait. Dat is voor onze school de “fighting colts”! Het is dus allemaal om de school spirit en het aanmoedigen van de highschool in alle sporten!

Reacties

Reacties

Papa

Ha lieve Thomas,

Geweldig leuk verhaal om te lezen. Inderdaad de tijd vliegt en je ervaringen blijven fantastisch voor ons om te lezen. Ik hoop natuurlijk van harte dat je in het Baketballteam komt en dat daar je "verborgen" talenten voor het spelletje naar boven komen. Ben je gelijk verzekerd van inkomsten voor de toekomst.
Trouwens leuk hoor hoe ze je verjaardag hebben gevierd met je! (eerst nog met een neptaart, en jij maar in stukken snijden;)

Ik zou zeggen -Blijf jezelf en geniet in Silver City, NM- en graag tot gauw op skype!

Marlies

Hoi Thomas,

Wat een goed verhaal weer. Wat maak je veel mee in je 'gewone' leventje daar! En bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik geef ook graag mijn geld uit aan lekker eten ;) Je liefde voor fastfood is je nog niet aan te zien, maar dat is natuurlijk ook niet zo gek met al dat sporten! Hoe gaat het met de taal? Wordt het lastiger om te schakelen naar het Nederlands of is dat helemaal geen probleem? Have fun Thomas!

Groetjes, Marlies

Opa

Ha Thomas, leuke verhalen weer. You' r still goiing strong .
Leuk ook die berichtjes tussendoor. Zo blijven we toch een beetje in contact.
Groet.

Addie

Ha die Thomas. Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je broer Julian en natuurlijk ook nog met de verjaardag van je vader. Het is inmiddels al weer 5 weken geleden dat je dit bericht hebt geplaatst met het verhaal over je eigen "Amerikaanse" verjaardag. Time flies when you're having fun! Wat goed dat je het gevierd hebt. Het was leuk om je bij je ouders thuis via skype te feliciteren. Leuke foto's! Nou je maakt wel heel wat mee. Ik heb ook nog foto's gezien via de app van jou in een cactuspak en niet te vergeten eentje in een glamorous suit. Really great! Ik gooi er gewoon wat woorden Engels in. Dat staat wel goed. Nou Thomas ik ben benieuwd hoe het afloopt met de basketbal. En of je "manager"wordt of een andere taak krijgt. I'm looking forward to je volgende bericht. Ga door met ervaringen opdoen en mensen ontmoeten!! O ja, ik heb gisteren van je moeder gehoord dat er sneeuw ligt en dat je gaat snowboarden. Gaaf! Veel plezier. Liefs van Addie en natuurlijk ook van Johan! Dag Thomas.

Emmy

Ha Thomas, wat ontzettend leuk om alles te lezen. Ik ben er even voor gaan zitten. Je zit in een heel andere wereld! En nu het winterseizoen voor de deur. Dat wordt genieten voor je. Hou ons op de hoogte!
Liefs Emmy en de rest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!