thomasva.reismee.nl

Mijn dagelijks leven in the USA

Vandaag ben ik precies 3 weken in Silver City, tijd ging erg snel! Maar als ik terug kijk op wat ik allemaal al gedaan heb lijkt het veel langere tijd.

Nadat ik eenmaal redelijk gewend was aan de nieuwe omgeving, begon mijn highschooljaar op 14 augustus. Ik was de week hiervoor al op de school geweest om mijn vakken te kiezen en even rond te kijken. Ik ben dit jaar een senior (of een junior, de docenten weten het niet echt) dat betekent dat ik in het jaar zit waarin iedereen graduation heeft. Ik merk hier niet zo veel van omdat je in de klassen met mensen uit elk jaarlaag zit. Ik had verwacht dat de exchange students aan het begin van het jaar wel voorgesteld zouden worden zodat iedereen een beetje een indruk heeft wie wie is. Dit gebeurde niet, en sommige docenten doen alsof je al jaren op deze school zit. Aan de ene kant is dat wel fijn, maar het heeft ook wat nadelen. Inmiddels weten de meeste docenten van mij waarschijnlijk wel dat ik een exchange student ben, misschien is dat ook omdat ze mijn achternaam niet kunnen uitspreken...

Tijdens de lessen zit iedereen uit elkaar met zijn tafel dus je hebt niet echt mogelijkheid om makkelijk met andere te praten, dit viel wel een beetje tegen omdat ik niet echt mensen ken. Tijdens de lunch is er een enorme file met autos omdat iedereen (behalve de frech-mens; eerstejaars) van de campuss af gaat om ergens te lunchen. Eerst nam ik wat brood mee naar school, maar omdat ik dat elke dag weer aan de honden kon voeren omdat ik ergens ging lunchen neem ik dat nu niet meer mee.

Over het algemeen is de school in Amerika wel heel anders dan in Nederland. Een goed voorbeeld hiervan is dat we elke dag dezelfde vakken op school hebben, je hebt dus een rooster met vakken voor een dag en dit herhaalt zich elke dag. Wat mij ook op viel is dat hier de meeste docenten redelijk oud zijn, en weinig jonge docenten. Een heel leuk ding hier aan school is dat alle sporten gebonden zijn aan school. Als een team een wedstrijd heeft in de avond lopen alle spelers de hele dag in hun sportkleding om in de stemming te komen, dus ook de cheerleaders, want ja die horen er ook bij. Soms heb ik het idee dat iedereen een topsporter is omdat sport zo belangrijk is in school. Bijna elke sporten hebben de meeste dagen training (ook al is het seizoen niet voor elke sport begonnen).

Omdat ik ook bij een team zit heb ook ik de meeste dagen training voor tennis. Mijn schooldagen zien er meestal als volgt uit; in de ochtend rond 7:40 ga ik naar school. Een vriend haalt me meestal op met zijn auto. Dan heb ik school tot 3:20, na school ga ik meestal met een jongen uit mijn tennisteam mee naar zijn huis. We chillen daar en eten wat en vervolgens hebben we training van 5:30 tot 7:30. Na de training gingen we soms nog naar het zwembad, of anders naar huis, relax wat of soms nog iets aan school doen en dan niet al te laat slapen meestal.

Het weer en het eten is ook een groot verschil in vergelijking met Nederland. Het is hier elke dag gemiddeld omgerekend 30 Graden Celsius. En omdat we zo dicht bij Mexico zitten is dat ook het eten wat hier het meest wordt gegeten. Tortilla’s, burrito’s, green chili en ander Mexicaans eten is hier erg populair. En omdat het natuurlijk toch Amerika blijft is er ook genoeg fastfood en mega soda’s.

Ik heb niet echt foto's van mijn dagelijks leven op school dus ik heb wat foto's in het fotoalbum van andere activiteiten gedaan.

Reacties

Reacties

Annebeth

Echt leuk om te lezen, Thomas! Welke vakken heb je gekozen op school? Ik ben heel jaloers op het Mexicaanse eten, haha ;)

Papa

Lieve Thomas,

Erg leuk om je ervaringen te lezen! Ik zie het allemaal helemaal voor me! Ja en die achternaam dat blijft kennelijk overal een probleem:)! Goed man dat Mexicaanse eten! Leuke foto's van de heb je geplaatst. Ik zie aan je dat je het super naar je zin hebt! Blijf genieten, liefs Papa

Sjoerd

Lekker man

Martine

Hi Thomas,

Leuk om te lezen hoe het op school gaat! En al goed ingeburgerd: met de auto naar school ;)
Veel plezier!
Lieve groet, Martine

Edwin

Fantastisch!
Een hele ervaring die je daar opdoet!
Geniet ervan.. En wij kijken uit naar de
nieuwe verhalen en foto's.
Groetjes uit Duitsland !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!