thomasva.reismee.nl

First football-match, Laborday weekend and more

Dit keer wil ik jullie graag vertellen over mijn eerste Football match van het highschool team, mijn schoolrooster, een lang weekend ivm. laborday en mijn ervaring in het algemeen.

Omdat ik hoorde dat mijn blog door redelijk wat mensen gelezen werd vind ik dat ik dan ook maar mijn best moet doen om “regelmatig” wat te posten.. Ik vind het trouwens heel leuk om te zien dat mensen in Nederland het interessant vinden en de moeite nemen om mijn blog te lezen :)

Het is een beetje vreemd voor mij om te schrijven over normale dingen omdat het allemaal al snel normaal lijkt voor mij. Iets meer dan twee weken geleden schreef ik mijn vorige blog, ik heb sindsdien weer een hoop dingen gedaan en het dagelijks leven ging gewoon door. Om jullie een idee te geven van mij schooldagen heb ik hier mijn rooster:

1: Introducing to sport medicine

2: honors Biology 2

3: Woodshop

4: Accounting

5: Physical Exercises

6: US government

7: Trigonometry

Bij sport medicine leren we dingen over blessures en hoe daar mee om te gaan. Honors bio 2, betekent biologie voor gevorderde 2e jaar.. (ook al heb ik volgens mij al 3 jaar geen biologie meer is dit wel te doen). Woodshop, is houtbewerking en meubels tekenen en maken. Ik vind het wel leuk om dit te proberen omdat het totaal wat anders is dan wat ik normaal doe en leuk vind. Accounting is een soort management en organisatie. Ze beginnen van begin af aan dus dat is best makkelijk voor mij aangezien ik hiervoor in NL al geslaagd ben. De begrippen in het Engels en de Amerikaanse manieren zijn nieuw voor mij. PE is gym, elke week doen we een andere sport. US government is exact hoe het klinkt. En trigonometry is de moeilijkste soort wiskunde op school, wat soms best pittig is aangezien al de wiskundige termen in het Engels me niet echt bekend voor komen..

Vorig weekend hadden we een lang weekend omdat het ‘layborday’ was hadden we maandags vrij. Laborday is een dag dat de meeste Amerikanen vrij zijn, het is bedoeld om zo gezegd de arbeiders te bedanken. De betekenis doet er voor de meeste echter niet toe, iedereen is gewoon blij dat ze vrij zijn. Ook ik was hier blij mee, want een familie die goede vrienden zijn van mijn hostfamilie had mij uitgenodigd om dit weekend met hen mee te gaan naar Phoenix (in Arrizona) en naar Tucson (ook in Arrizona). Dit idee beviel me wel en we hebben een geweldig weekend gehad waarin we een hoop hebben gezwommen, een grote rivier (salt river) in banden gezeten, geshopt en gewoon gerelaxt. Het was ongeveer 6 uur rijden, maar dat stelt hier natuurlijk niks voor. (in mijn Foto-album, zitten een paar fotos van dit weekend)

Afgelopen vrijdag was het zo ver! De eerste thuis wedstrijd voor het Football team, geen voetbal (wat hier soccer is) maar echt American Football. Dit is op het moment de grootste sport die begonnen is en iedereen kijkt erg uit naar deze wedstrijden. Dit is al te merken omdat de football players de hele dag in hun match shirt rondlopen, en de cheerleaders ook in hun pakjes. Een hoop mensen hebben ook shirtjes met de school erop aan. Tijdens het 7euur was er zelfs een zo genoemde “pep essemblay”! Dit betekent dat de hele school bijeenkomt in een gymzaal, er is een hop muziek, de band, cheerleaders, en natuurlijk het National anthem. Hier werden alle sport teams waarvan het seizoen al gestart is geïntroduceerd aan de school.

De wedstrijd in de avond werd groots aangepakt met een hoop cheerleaders, hamburgers/hotdogs, luidsprekers, gadgets die in het publiek werden gegooid, en natuurlijk een hoop fans! Ondanks dat, verloor ons team helaas met 25-13.

Omdat het me leuk lijkt om onderdeel te zijn van een team, en met een team mee te gaan naar alle wedstrijden, ga ik waarschijnlijk onderdeel van het soccer team worden. Ik heb ze verteld dat ik er echt niet goed in ben, maar ze willen me graag hebben omdat ik van Europa ben en het team niet veel slechter kan worden..

Leuk dat jullie mijn blog ook deze keer weer hebben gelezen (:

Greetings from the USA !

Reacties

Reacties

Maarten verschoor

Klinkt goed man! Veel plezier komende tijd!

Addie

Hoi Thomas,
Echt leuk om je reisverhalen te lezen en de foto's te zien. Wat maak je veel mee! Gaaf zo'n weekend weg naar Arizona. Lekker sportief! En je krijgt zo denk ik een goede indruk van de omgeving. En leuk dat je in een soccerteam komt. Veel plezier en succes op school. Liefs van tante Addie

Mama

Lieve Thomas, inderdaad leuk om wat te lezen over school. Het is ook alweer gewoon zeker dat je iedere dag met de auto naar school gaat en tussen de middag met de auto naar een restaurant gaat?
En dat soccerteam, ben benieuwd naar jouw inbreng. Misschien binnenkort een overwinning!
Veel plezier, kus.

Floris

Yo Thomas! Super tof om te horen dat alles naar je zin is man! En hele vette blog, ik vind t echt leuk om te lezen ga zo door en nog veel plezier kerel!

opa Jan

Ha Thomas, het gaat goed daar in New Mexico, vrije dagen,football en cheerleaders. Je komt wel in de stemming als datniet uit allemaal in sportpak door de school gaat. American foorbaal of soccers maakt niet uit
want je weet: the winner takes it all.
Mooi hoor, de studie loopt inmddels ook als een trein denk Ik ? In NL is het vrij rustig nu en dan een feestje en AJAX dat bovenaan staat in de competitie.
Nou we zien naar je vervolgverhalen, groet en kus van omapa

Jan Maarten

Hey Thomas!
Leuk om te lezen, keep 'er going! Leuke foto's ook, ik ben jaloers :)

Marlies

Hoi Thomas,

Wat gaaf om je verhalen te lezen! Ik heb me maar even aangemeld voor de mail, zodat ik niets kan missen ;-) Zo te lezen en zien heb je het prima naar je zin. Houden zo! Veel plezier en succes!

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!