thomasva.reismee.nl

Tijd vliegt! blog 6

De tijd vliegt!

5uur rijden voor een soccer match, perfect moment om weer eens wat te schrijven.

Een grote Europese aanwinst waar het soccer team op hoopte ben ik waarschijnlijk niet. Maar ik ben redelijk lang vergeleken de mensen hier en ik kan rennen, dus zijn ze wel blij met mij. Deze week had ik een training en de dag erna mocht ik gelijk een wedstrijd spelen, nu nog een training verder en weer een wedstrijd. Trainingen zijn wel wat serieuzer dan ik had verwacht, we rennen als warm up 5 miles voor de training (ruim 8KM). Toch ben ik blij dat ik nu bij het soccerteam hoor omdat ik zo een hoop jongens (en meisjes als ze tegelijk spelen) van mijn leeftijd beter leer kennen.

School gaat natuurlijk ook gewoon door en ben er al (bijna) helemaal aangewend. Een gek voorbeeld waar ik niet aan gewend was dat we afgelopen week een zo genoemde "lock down" hadden. Tijdens een van mijn klassen werd over de intercom gezegd dat er een lock down was en niemand in de hallen kan zijn. Alle klaslokalen worden gesloten ( automatisch met grote sloten) zodat ze alleen van binnenuit open kunnen. En er wordt niks verteld wat er aan de hand is, het kan zijn dat er iemand gewapend in het gebouw is, een oefening, of iets dergelijks. We zaten twee uur in de klas en toen kwamen wat mensen van de school binnen met een drugshond. Het bleek een algemene controle voor drugs voor alle leerlingen te zijn.

In school ken ik al steeds meer mensen en dat maakt het wel wat leuker. Nog steeds voor bijna elke lunch gaan we met de auto van campus af om ergens te lunchen. De mensen die zich afvragen of ik inmiddels al heel dik ben en flink wat kilo’s aan gekomen? Dat valt we mee aangezien ik af en toe naar de sportschool ga, elke dag gym heb en training of een wedstrijd.

Omdat ik hoorde dat mensen zich af vroegen waar ik verblijf en hoe dat gaat. Voor dit hele jaar zit ik in een gast gezin, ik heb geluk met mijn gastgezin want ze zijn erg aardig en ik heb het idee dat ik goed in het gezin pas. Mijn gezin bestaan uit mijn twee gastouders en twee oudere zussen. De ene woont al ergens anders voor college en de ander is ook druk met college en werk. Iedereen heeft meestal zijn eigen schema en is altijd bezig. Dat vind ik prima! Want ik ben hier niet om dagen lang binnen te zitten.

Ik weet niet zo goed waar ik verder nog over zal schrijven, dus als je ergens in geïnteresseerd ben, laat het me gerust weten :)

See you all on my next blog !

Reacties

Reacties

Marlies

Je bent al helemaal ingeburgerd, leuk om te lezen! Is het eten daar duur? Ik word arm als ik in NL elke dag ga lunchen ;-) Succes bij de wedstrijd. Ik zal duimen voor een overwinning.

Groetjes!

mama

Ha Thomas, je bent een echte sportman geworden! Super leuk. Een foto van de schoolbus, terwijl je er achter in de auto reed zeker? Jij gaat toch altijd met de auto naar school?
5 uur rijden voor één wedstrijd...... vertel!
Spannend die lock down.

Addie

Hoi Thomas, de tijd vliegt zeker. Je bent nu alweer ruim 8 weken in the States. En mijn indruk is dat het goed gaat met je. Fijn! Ik geniet ook van je foto's. Lekker uit je dak gaan bij SHS Colts. Waar staan die letters voor? En dan die warming up van 8 km (het was toch soccer ... of hardlopen?)Je wordt of bent al een allround sportsman! Hoe heb je de lock down ervaren? En doen ze zo'n oefening een paar keer per jaar? Ik ga gewoon wat vragen stellen. Krijg je nog zoiets als een herfstvakantie? Bedenk nu dat het met 30 graden weinig herfstachtig is. Er zullen ook niet zoveel bladeren vallen als in Nederland aan het landschap te zien. Zijn er veel cactussen? En heb je al iets gemaakt bij de woodshop? Lijkt mij een leuk vak. Ik stop nu en wens je een goede tijd toe. Fijn dat je ons op de hoogte houdt! Liefs van tante Addie.

Johan

Wat een prachtige belevenissen in de USA Thomas! Volle dagen met schoolwerk, sporten en reizen. Met de fiets naar school daar zijn waarschijnlijk de wegen, afstanden en gewoonten niet naar!? Heb je nog contact met andere exchange students? Het Amerikaans praten zal je wel steeds beter afgaan. Ben benieuwd naar je accent volgend jaar ????. Succes met alles en een hartelijke groet van Johan.

Martine

Hé Thomas, wat een leuk verhaal weer!
Wij zijn nu wel erg benieuwd of er drugs gevonden zijn tijdens de controle??
Wel lang hoor, 2 uur, terwijl je niet weet wat er aan de hand is!
Ga je nog golfen? Vind je het moeilijk?
We kijken uit naar je volgende blog!
Liefs van ons allemaal!
Martine

Jolanda

Hoi Thomas,
Leuk je belevenissen te volgen via je blog.
Zo blijven we op de hoogte.
Veel succes met sporten en naruurlijk met school.
Tot de volgende blog.
Grüße aus Ostingersleben

Joost

Hoi Thomas,
Je dagplanning ziet er helder en overzichtelijk uit. Je hoeft je denk niet te vervelen. Moet je nu in de gym spieren gaan kweken om niet omver gebeukt te worden met football of kun je deze confrontaties vermijden met je snelheid.
Woon je ook in een villa met een zwembad in de tuin?
Dat warme weer en pittige eten klinkt erg goed!
Suc6 met je bezigheden en talk to u l8er

Papa

Ha Thomas,

Leuk weer is even bij te lezen. Inmiddels vliegt de tijd en heb je al weer heel veel nieuwe ervaringen opgedaan!
Echt super om de blog's terug te lezen! We kijken uit naar je volgende blog en de vele antwoorden op de vragen van een ieder!

He Thomas al het beste en tot gauw :)

l.van.amerom@hetnet.nl

Dag Neef

Neef met een hoofdletter want we zijn onder de indruk van je. Van Facebook of Blogs hebben we geen verstand maar je tante Joke en oom Leo zijn er trots op dat er weer een echte van Amerom is opgestaan. All the Best en good luck.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!